dt., 23/09/2025 - 15:06 By newWweb
Clients potencials

Sents que treballes molt en màrqueting però els resultats no arriben? Els teus clients potencials desapareixen quan intentes contactar-los? És possible que la teva estratègia estigui funcionant... però en contra teva.

El màrqueting tradicional que funcionava fa 20 anys avui pot estar allunyant les persones que més necessiten el teu producte o servei. Aquí et mostro els 5 senyals més clars que això està passant (i com solucionar-ho).

#1 Els teus missatges parlen més de tu que d'ells

El que fas malament:

  • "Som l'empresa líder en..."
  • "Tenim 15 anys d'experiència..."
  • "El nostre producte és el millor perquè..."

Per què espanta:

El teu client potencial no et busca per Instagram a les 11 del vespre per conèixer la teva història empresarial. Et busca perquè té un problema i vol saber si tu el pots resoldre.

Com canviar-ho:

Centra't en els problemes del teu client:

  • Agència de viatges: "Somies amb desconnectar però no saps per on començar?"
  • Estudi de pilates: "Et fa mal l'esquena després de 8 hores davant l'ordinador?"
  • Veterinari: "La teva mascota està més apàtica últimament?"

#2 Vens des del primer contacte

El que fas malament:

  • Email de benvinguda = catàleg de productes
  • Primera trucada = pitch de venda
  • Primer post que veuen = "Compra ara amb descompte"

Per què espanta:

És com demanar matrimoni a algú en la primera cita. La gent necessita conèixer-te, confiar en tu i entendre com els pots ajudar abans de treure la targeta de crèdit.

Com canviar-ho:

Aplica la regla 80/20:

  • 80% contingut útil i educatiu
  • 20% promoció directa

Exemples pràctics:

  • Dentista: En lloc de "Agenda la teva neteja dental", publica "5 aliments que danyen les teves dents sense que te n'adonis"
  • Assessoria fiscal: En lloc de "Contracta els nostres serveis", comparteix "Errors fiscals que et poden costar car aquest any"
  • Floristeria: En lloc de "Compra flors per Sant Valentí", publica "Com triar flors que durin més d'una setmana"

#3 Uses paraules que generen rebuig automàtic

Paraules que espanten:

  • "Oferta limitada"
  • "Només per avui"
  • "Oportunitat única"
  • "No te la perdis"
  • "Compra JA"

Per què espanta:

Aquestes frases activen el "detector de venedor" que tots tenim. La gent automàticament pensa "em volen estafar" i desconfia.

Paraules que atrauen:

  • "T'ajudo a..."
  • "Descobreix com..."
  • "T'has preguntat mai per què...?"
  • "Això va canviar la meva perspectiva sobre..."
  • "Una forma simple de..."

#4 Apareixes quan NO et busquen

El que fas malament:

  • Trucades en fred
  • Emails massius sense permís
  • Missatges directes promocionals
  • Anuncis invasius sense context

Per què espanta:

Interromps el seu dia per parlar del que TU vols, no del que ELLS necessiten en aquell moment.

Com canviar-ho:

Estar-hi quan et busquen:

  • Psicòleg: Crear articles sobre "ansietat laboral" que apareguin quan busquen ajuda a Google
  • Taller mecànic: Respondre preguntes sobre sorolls estranys del cotxe en grups de Facebook
  • Nutricionista: Compartir receptes saludables i consells a Instagram de forma constant
  • Acadèmia d'anglès: Aparèixer com a recomanació d'estudiants que ja han millorat el seu nivell

#5 No ofereixes valor abans de demanar alguna cosa

El que fas malament:

Cada interacció és una "petició":

  • "Dona'm el teu email"
  • "Segueix-me a les xarxes"
  • "Compra el meu producte"
  • "Contracta el meu servei"

Per què espanta:

La gent se sent utilitzada. Perceben que només els veus com una font d'ingressos, no com persones amb problemes reals.

Com canviar-ho:

Inverteix l'equació: dona valor ABANS de demanar alguna cosa:

Exemples per sectors:

  • Perruqueria: "Descarrega la meva guia amb 7 trucs perquè el teu color duri més temps"
  • Gestoria: "Checklist gratuït: 12 documents que necessites tenir organitzats per Hisenda"
  • Entrenador personal: "Rutina de 10 minuts per activar-te als matins (sense equipament)"

El gran secret: Converteix-te en el seu aliat, no en el seu venedor

La diferència entre el màrqueting que espanta i el que atrau és aquesta:

Màrqueting que espanta: "Tinc alguna cosa per vendre't" Màrqueting que atrau: "Tinc alguna cosa que et pot ajudar"

El canvi de mentalitat:

  • De "Com aconsegueixo més clients?" a "Com ajudo millor al meu client ideal?"
  • De "Què puc vendre?" a "Quin problema puc resoldre?"
  • De "Com destaco entre la competència?" a "Com em converteixo en l'opció òbvia quan necessitin ajuda?"

Reconeixe alguna d'aquestes senyals en el teu màrqueting?

Si has identificat 2 o més d'aquests senyals, és moment de replantejar-te la teva estratègia. No es tracta de deixar de promocionar el teu negoci, sinó de fer-ho d'una manera que atregui en lloc d'espantar.

La bona notícia: Canviar de màrqueting invasiu a màrqueting d'atracció no només millora els teus resultats, sinó que fa que treballar sigui més satisfactori. És molt millor quan els clients et busquen perquè confien en tu que quan has de perseguir-los.

T'ha passat alguna d'aquestes situacions? Quina t'ha resultat més reveladora? Ara saps què espanta clients potencials i com corregir-lo. Explica'm-ho als comentaris. 


T'ha agradat aquest article? Comparteix-lo amb algun emprenedor que coneguis. I si vols rebre més contingut com aquest directament al teu email, subscriu-te al meu newsletter.