La Empatia en el màrqueting digital sempre serà la clau per entendre a al consumidor, augmentar les vendes i generar estratègies reeixides.
La forma en què afecta l'empatia a l'màrqueting és fonamental perquè els objectius es compleixin, i aspectes importants com les dades i la creativitat són només un complement a l'estratègia.
Empatia
Centrant-nos i investigant una mica sobre la paraula protagonista d'aquest article, trobem que l'empatia és el percebre o inferir en els sentiments, emocions i pensaments dels altres i reconèixer-los com similar a la teva persona.
Ara bé, quan vam realitzar un estudi de mercat, freqüentment l'objectiu és conèixer a l'mercat objectiu, aquí és quan l'empatia entra, aquesta acció en el màrqueting implica identificar els estats d'ànim dels clients potencials encara que ells no ho diguin en veu alta o ho expressin com a tal, això ens ajuda a connectar amb la nostra audiència ia generar un engagement; a més, a l'conéixer totes les seves necessitats i entendre les seves pors, els seus dubtes i les seves il•lusions, ens fan veure el que necessiten per després oferir-los una solució.
Per vendre alguna cosa que els teus clients ni tan sols saben que ho necessiten, hem de endinsar-nos a les seves emocions i entendre el que en realitat volen, senten i experimenten.
Hi ha altres aspectes que són importants saber perquè l'empatia es desenvolupi de forma integral:
- Deixar de banda la raó i centrar-nos en l'empatia: Anteriorment teníem el màrqueting tradicional que se centrava en ressaltar les característiques dels productes, però això va anar perdent força a el veure que era irrellevant, és per això que vam deixar de banda el " per què el nostre producte és el millor "i ara ens centrem en les" experiències que el meu producte o servei ofereix ". Deixem de banda el que nosaltres considerem que la gent "necessita", per després enfocar-nos en el "desig", que és molt més important a l'hora d'una decisió de compra.
- Els clients acaben sent els nostres amics: És cert que hi ha vegades que els amics acaben sent els nostres clients, però també, a l'hora d'adquirir un client i el fet de ser empàtic amb ell, entendre les seves necessitats, donar-li un servei òptim i garantir resultats , fa que aquesta relació es transformi en amistat, sent això molt útil a l'hora de mesurar la satisfacció de client.
Com les dades i la creativitat complementen a l'empatia?
Cal reconèixer la importància d'aquells aspectes que també formen part a l'hora de crear estratègies. Començant amb les dades, aquests són de molta utilitat ja que gràcies a la tecnologia de l'Big Data i les accions automatitzades de l'màrqueting podem analitzar i mesurar les opinions i perspectives que els nostres clients tinguin sobre nosaltres, de la mateixa manera podem identificar com pensen i senten els usuaris, per d'aquesta manera, juntament amb l'empatia podem reemplaçar el anuncis genèrics pels personalitzats, d'aquesta forma no estarem creuant els dits intentant arribar amb sort a el target desitjat, sinó que gràcies a aquestes dades la segmentació es tornarà més específica i ens ajudarà a identificar amb més certesa el que els nostres usuaris vulguin consumir.
Ara bé, en qüestió de la creativitat, aquesta sempre acompanyarà l'empatia causa de que es necessita molta d'ella per dedicar-se a construir i incrementar la presència de marca en el món digital, però sobretot, es requereix de molta lliurament per exercir la vocació de servei i atenció.
Una vegada que vam entendre a el client, el que vol, el que sent i el que el motiva, toca corroborar-ho amb les dades, tenint com a pas final el SER CREATIUS i començar a generar idees per omplir aquests sentiments que nosaltres ja vam entendre dels nostres clients.
Amb la creativitat i empatia generem relacions afectives i emocionals, destacant sobretot valors associats als desitjos, anhels i aspiracions dels consumidors.
En un aspecte més tècnic de l'màrqueting, tot el que s'ha esmentat està relacionat directament amb el Neuromarketing, i no és desgavellat que sigui d'aquesta manera, pel fet que el neuromarketing, a través de l'empatia busca amb les seves campanyes despertar la sensibilitat de l'usuari, demostrar-li que ens importa, que la nostra tasca principal és satisfer allò que anhela.
La nostra tasca és conèixer al teu públic objectiu. Avui dia és més fàcil que mai, amb l'internet i les xarxes socials, coneixem el que anhela teu públic objectiu a l'escoltar-lo, interessar-nos per ell i interactuar, ja que no n'hi ha prou només pujar contingut, sinó que es deu mantenir una comunicació bidireccional.
Ara ja saps la importància de ser empàtic en el màrqueting digital, així que escolta als teus clients, entiéndelos i ven experiències.