dt., 11/08/2020 - 19:23 By Admin
SEO, Marketing de Contenido

Nosaltres com a especialistes de Màrqueting Digital et podem dir els punts a tenir en compte a l'hora de crear contingut ben estructurat i eficient perquè aconsegueixi un excel·lent posicionament en els cercadors.

Optimitza els tres formats essencials de contingut: Text, Imatges i Videos, sent el primer el més important que google analitza.

Text

Aquí hem de posar-nos en els peus dels nostres clients i preguntar-Què ens agradaria llegir? i Com llegim ?, A internet, fins als més assidus a la lectura, primer donen una escanejada a el document per veure si els crida l'atenció o no i hi lectors que llegeixen minuciosament cada racó de el document; això vol dir que has de crear un contingut que compleixi amb els dos requisits.

El primer paràgraf ha d'atrapar a l'lector i molt important ha de contestar el que ell està preguntant.

Els punts més importants per a la creació de continguts de text són:

  1. TENIR ELEMENTS ESTRUCTURATS: Has d'assegurar que el text tingui els elements necessaris per fer-ho clar i fàcil d'entendre; un text per fer-lo més llegible necessita de: títol, subtítols, exemples, taules de contingut i text en negretes.
  2. PARAULES CLAU: Utilitza paraules estratègiques perquè quan l'usuari vagi llegint identifiqui aquestes paraules i comenci a posicionar-les en la seva ment, d'igual manera, per als lectors que solen escanejar amb la seva vista el text, serveixen per cridar la seva atenció i detenir-los a llegir la idea.
  3. VINCLES PER TEXT MÉS ENDAVANT: Hi ha vegades que ens resulta tediós llegir tot el document per trobar només el paràgraf del nostre interès, per això es recomana que hi hagi links que direccionin a la part exacta de el document a què es vulgui anar.
  4. FÀCIL DE LLEGIR: Coherència i redacció són les paraules clau en aquest punt a causa de que sense elles el text pot ser confús, de la mateixa manera et recomanem que utilitzis vocabulari fàcil o bé terminologia que els teus usuaris coneguin, ja que no és el mateix parlar a persones de negoci que a metges, o arquitectes que a mestresses de casa.
  5. VINYETES: Són un clar exemple per llistar ordenadament les idees de l'contingut i fer aquest més fàcil de llegir.
  6. CORRECTA ORTOGRAFIA I PUNTUACIÓ: A més de ser un punt bàsic en qualsevol text que s'escrigui, és un element que pot donar bona o mala impressió a qui ho llegeixi. Els motors de cerca analitzen el per què els usuaris abandonen les pàgines i quan el resultat és per mala ortografia causa un mal  posicionament.
  7. CONTINGUT ÚNIC: A ningú li agrada llegir "copy-paste" i menys si estàs buscant informació. Crear contingut únic denota creativitat i comença a construir personalitat a la teva marca, amb ella els usuaris es poden identificar i a la fi acaben consumint el teu contingut, a més, els motors de cerca també identifiquen quan els textos són copiats i si és el cas, el qualifiquen amb baixa puntuació.
  8. MIDA DEL TEXT NI MOLT LLARG NI MOLT CURT: Has de proporcionar la informació necessària a l'usuari, de vegades, els textos llargs són tediosos de llegir i poden arribar a ser confusos causant que l'usuari els abandoni; els textos massa curts solen no tenir la informació suficient i poden caure en ser un contingut "pobre".
  9. LINKS RELACIONATS : Això més que res és per donar-li seguiment a l'experiència de l'usuari, ja que li dónes més opcions de contingut perquè segueixi navegant.
SEO Contingut

Imatges

Les imatges, a l'igual que el text han de tenir elements a tenir en compte; les imatges primer que res han d'estar relacionades a el text perquè les dues es complementin entre si, hi ha ocasions que el text diu una cosa i la imatge comunica alguna cosa totalment diferent, creant així una incoherència.

De la mateixa manera, les imatges que són pròpies de qui les està pujant generen més força en la personalitat de marca.

Cal no oblidar la qualitat d'imatge; sempre ha de ser nítida, mai pixelada, Compte !, cal no pujar imatges molt pesades, si no la càrrega del teu lloc web serà lenta i l'usuari s'anirà sense ni tan sols veure el teu contingut abans.

Videos

Aquest format, perquè el teu contingut acabi sent rellevant en la teva campanya de màrqueting en línia i aporti valor a l'usuari, cal mostrar-li el que vol veure i entretenir.

També, el nom de l'arxiu, així com tot text que vagi en el vídeo haurà de ser amb paraules estratègiques per posicionar i classificar adequadament en els motors de cerca. De la mateixa manera pots afegir un "Call to action" a el vídeo, per encoratjar els espectadors a compartir el vídeo i així augmentar el trànsit web.

Finalment, tot contingut, ja sigui off-line o on-line ha de ser de gran qualitat perquè aporti valor als usuaris.

Específicament, parlant de google, aquest motor de cerca utilitza la qualitat de contingut com a indicador més important per carranquejar i posicionar, venint en segon lloc el nombre de paraules clau en un text.

Ara ja saps els elements per crear el teu millor contingut, deixa anar la teva creativitat i comença ja.