dl., 21/09/2020 - 16:33 By Admin
Chatbot

Els chatbots ens permeten tenir una nova forma de comunicació i de millorar el servei a client. L'ús d'un chatbot, així com altres innovacions de l'era de transformació digital, està revolucionant els negocis.

És gairebé impossible que encara no estiguis familiaritzat amb el terme de l'chatbot, però en tot cas, et diem que no és res més que un programa configurat per respondre automàticament, i en els més sofisticats poden comptar amb intel·ligència artificial, el que significa que és capaç d'aprendre per millorar les respostes.

Els chatbots estan configurats per imitar converses humanes i tenir respostes a les possibles preguntes de l'usuari.

Està molt bé saber el que és un chatbot, però, Coneixes els avantatges que causen una revolució en els negocis?

Resposta Immediata

En aquests dies el comportament de consumidor demanda rapidesa i facilitat, si el servei ofert no compta amb aquestes característiques, estem perduts. Estar present a les xarxes socials facilita la comunicació i tenir integrat un chatbot permet donar a el client una resposta que no triga més de 3 a 5 segons.

Quan l'usuari està en el procés de recerca de compra, analitzant les seves opcions, hi ha aspectes importants com la qualitat, garantia i altres; però és la resposta immediata el detall que fa una diferència exponencial.

Millora l'Atenció a l'Client

  • Servei a el client ampliat: Quan vas a una botiga, en general necessites a algú que et aconselli, et d'una atenció més personalitzada dins de l'establiment; tot això, quan aquestes comprant en una botiga en línia no el tens fins que afegeixes 1 chatbot per assistir a client en tot moment i aclarir-li qualsevol dubte que pugui sorgir.
  • Suport a el client sempre disponible: El chatbot no es regeix per horaris ni dies laborals, ell està disponible 24/7. Aquesta és una característica que impacta positivament a la satisfacció de l'usuari, a més, aquest suport a el client millora encara més pel fet que els bots amb intel·ligència artificial, són capaços d'aprendre de les preguntes freqüents anteriorment registrades.
  • Millora el posicionament de marca: Moltes empreses acostumaven a respondre als clients quan són contactats i no iniciaven la comunicació, això ara NO POT PASSAR i més amb clients Millenials, ells necessiten que la marca estigui sempre un pas endavant, en aquest sentit els chatbots són grans aliats per al posicionament de la teva marca.

Tot això millora la percepció de la marca a un llarg termini.

Genera més Engagement

Mentre el social mitjana aporta tot aquest engagement per mantenir involucrat als usuaris amb el teu negoci, el chatbot contribueix a fer-lo més interactiu, i depenent com es configuri, pots agregar-cert sentit de l'humor.

Gràcies a el sentit de l'humor que li pots ficar a l'chatbot, aquest no s'avorreix amb informació irrellevant, el que genera que els usuaris estiguin en la teva plataforma més temps i de la mateixa manera mantinguin activa la conversa.

Recollida de Dades

Totes les converses es guarden, aquesta informació que els chatbots recullen serveixen com retroalimentació per atacar oportunitats de millora en el teu producte o servei, o bé en el teu website, pel fet que pots mesurar la conversió entre les visites al teu web i l'acció completada d' venda.

Entrada Mercats Globals

Si ets una empresa local que està a punt per sortir a l'internacional, els chatbots són la teva eina perfecta per solucionar el tema d'horaris d'atenció; si resideixes a Europa i tens clients al Japó, quan ells estan en hores laborals nosaltres estem en el nostre cinquè somni, així que un chatbot és perfecte perquè es doni servei a el client sense necessitat d'aixecar a les 4 del matí a atendre'ls.

Estalvi en Costos

Definitivament el implementar un chatbot que sigui funcional és moltíssim més barat que contractar a 5 o 10 agents de venda. Una persona et va atendre un client a la vegada, i aquells que són experts en vendes et podran atendre el molt a tres clients, cosa que els chatbots no, ells et atenen milers de persones alhora. Això ajuda a estalviar temps a el recurs humà, perquè ells es dediquin a altres tasques.

Amb tota aquesta informació segur ja et convenciste d'implementar la teva chatbot, però ULL, no és només fer-ho per fer, si no, que has de pensar bé la personalitat de la teva chatbot perquè concordi amb la personalitat de la teva marca i sigui coherent a la hora de respondre de manera automàtica als teus clients.

Definitivament, un chatbot t'ajuda a generar més ingressos estalviant recursos, nosaltres podem ajudar-te a transformar la teva negoci.