Prendre la decisiò de qué LMS ès el més apropiat per al teu negoci o projecte, ès tasca fácil si saps els elements clau a avaluar:
DEFINIX A QUI VA DIRIGIT
Bè, el primer que cal tenir en compte ès definir la teva audiència i el que demandarà del teu LMS, nosaltres et segmentem 3 audiències principals:
- Els teus alumnes: A ells els agradarà tenir tot ben desglossat i fàcil de manehar; necessites una plataforma digerible i que compti amb les fonts d'informació necessàries.
- Els teus empleats: Ells necessiten eines didàctiques per a la planificació dels seus cursos, informes d'avaluació d'acompliment, per monitorizar l'avanç dels usuaris en el curs.
- Els teus Clients: Requereixen la possibiliat de tenir un demo de la teva plataforma, així com garantir-seguretat en transacció i ús.
IDENTIFICA LES CARACTERÍSTIQUES QUE HA DE TENIR
Després d'haver determinat la teva audiència, podràs identificar els elements i eines que necessites en la teva plataforma i crear una dualitat entre comptar amb les eines que NECESSITES i amb les que només T'AGRADARIA TENIR.
Algunes característiques convenients a tenir en compte són:
- Fàcil d'usar perquè els alumnes i administradors sàpiguen navegar-hi intuitivamnet.
- Informes que facin un seguiment eficient en el progrés que porta l'alimne de el curs.
- LMS compatible amb els cursos SCORM I Xapi.
Cal tenir en compte que si el teu LMS no és compatible amb ells seria una plataforma molt bàsica.
INVESTIGA
Aquest és un pas substancial en el procés de selecció i compra.
Una vegada que determinaste la teva audiència, així com les eines que ha de tenir la teva plataforma, investiga tots els LMS compatibles a las teves necessitats i al teu pressupost.
Fes una llisita d'aquells prospectes en els que estiguid interessat i busca més informació sobre cada un dels proveïdors de plataformes, la seva reputació i sobretot el seguimient post venda, assegurant-te que hi hagi algú recolzant-te a tu i al teu equip en qualsevol hora del dia si resultarà algun problema tècnic.
DESCARTA I TRIA
Ja finalment, descarta aquells LMS que definitivament no concordin amb les teves necessitats i selecciona el que més et convingui.
La forma en què pots esbrinar si et convé o no, segurament t'agradarà, ja que és sollicitar un període de prova o demo; sabem que moltes de las plataformes tenen aquesta opció desponible, ja que els ajuda a donar un tast del que el seu servei pot oferir. A tu et ajudarà a presenciar l'efectivitat que proporciona al teu projecte.
Si encara no arribes a una decisió pots tornar a investigar al proveïdors, avaluar les teves necessitats, o bé, conultar-ho amb el teu equip de traball; d'aquesta manera la decisió serà integral i inclusiva.
Recorda que triar el LMS adequat per a la teva empresa o negoci és d'allò més important pel fet que aquest determina l'éxit de la teva estratègia d'aprenentatge.
Et garantim que, si segueixes aquests passos, podràs arribar a l'LMS ideal per a tu i aconseguiràs donar un servei complet i coherent al teu filosofia empresarial
Si t'interessa aprofundir en les funcions i característiques que un LMS ofereix veu: