dc., 06/07/2022 - 20:23 By Editor
5 preguntas acerca del Metaverso

 

Com probablement ja sabeu Mark Zuckerberg amo de Meta i de Oculus, ha anunciat una iniciativa per a crear un metaverso, així com l'empresa de videojocs Epic Games (creadors de Fortnite) ha començat a col·laborar amb Sony Group Corporation per a la creació del seu propi.

Això ha portat a diverses empreses a preguntar-se Què és el metaverso?, Com canviarà la meva vida?, Quines oportunitats m'ofereix per al meu negoci?, Hauria d'invertir en el metaverso?, Hauria de fer el meu propi metaverso? Tranquil·litza't que en aquest article et resoldrem tots aquests dubtes. Començant amb:

Què és el metaverso?

És un espai virtual col·lectiu, creat per la convergència de la realitat física i digital, virtualment millorada. En altres paraules, és independent del dispositiu i no és propietat d'un solo proveïdor. És una economia virtualment independent habilitada per monedes virtuals i tokens no fungibles (NTF).

 

Segons Matthew Ball, el metaverso és una “xarxa expansiva de mons i simulacions tridimensionals renderitzades en el temps real que ofereix continuïtat d'identitats, objectes, historicitat, monedes i drets virtualment, i que pot ser experimentada de manera sincrònica per un nombre il·limitat d'usuaris de manera individual”. 

Perquè sigui una mica més fàcil d'entendre, el metaverso busca convertir-se en l'evolució de la internet.

Com canviarà la meva vida?

 

Hi ha molta emoció pel metaverso, Gartner espera que per al 2026, 25% de les persones passin almenys 1 hora al dia en el metaverso. Moltes companyies ja es proclamen com a companyies metaverso. Aquest cerca combinar el món físic amb el virtual, moltes de les activitats que tu realitzes en el teu dia a dia en el món físic el realitzaries en el metaverso. Alguns exemples són:

  • Participar en esdeveniments socials virtuals

  • Comprar vestimenta i accessoris per a un avatar en línia

  • Usar sales virtuals per a una experiència d'aprenentatge més immersiva.

  • Interactuar amb humans digitals.

 

Quines oportunitats m'ofereix per al meu negoci?

 

Actualment les companyies troben grans oportunitats en diferents productes i serveis que es pot explotar en el metaverso. Alguns exemples són:

  • Major qualitat en l'educació. No necessitaràs la teva pròpia infraestructura perquè el metaverso et donarà un marc de referència.

  • Els esdeveniments virtuals seran molt més immersius.

  • Les xarxes socials es mouran al metaverso.

  • Les empreses poden aconseguir un millor compromís, col·laboració i connexió amb els seus empleats a través d'espais de treball virtualment augmentats.

  • El comerç minorista pot ampliar el seu abast a una experiència de compra que permetrà la venda productes més complexos.

Hauria d'invertir en el metaverso? o Hauria de fer el meu propi metaverso?

Les companyies que comentem al principi busquen tecnologia emergent per al desenvolupament del seu propi metaverso i ja existeixen diversos metaversos amb funcions limitades, no obstant això, es recomana no invertir en grans quantitats en el metaverso, perquè diverses de les tecnologies que són requerides per a aquesta idea surti a flotació encara no s'estandarditzen, com: el 5G, la realitat virtual, realitat augmentada, entre altres. És per això que no recomanem que inverteixis encara en el metaverso perquè això és una idea que prendrà encara molts anys fer-la realitat.