Està cercant millorar l'eficiència dels seus processos de vendes i màrqueting?
En aquest punt és de coneixement popular que comerç en línia ha prosperat enormement en els últims anys, especialment després de la pandèmia i això va desembocar en noves estratègies de màrqueting com el multicanal i més recentment l'omnicanal, però En què es diferencien?
Mentre que el multicanal es gira al voltant del producte, l'omnicanal gira al voltant del client i el recorregut a través dels canals de venda.
L'omnicanalitat és una estratègia que té com a objectiu enfortir la relació client-empresa i, per això, vol oferir una experiència conjunta a tots els canals.
Per exemple, un client pot accedir al lloc web d'una empresa detallista i afegir productes a la cistella de la compra en línia. Després, el client decideix si recollir els productes a la botiga física o rebre'ls a casa seva. Si escolliu l'opció de recollir els productes a la botiga, rebreu un correu electrònic amb la informació de recollida.
L'estratègia omnicanal ha demostrat (a base d'estudis) una opció molt més efectiva que les vendes multicanal.
L'experiència positiva del client fa que:
- La imatge de la teva empresa millori.
- Els clients te'n comprin més.
- Es promogui la fidelització del client.
- La facturació es veurà incrementada.
En conclusió, el comerç al detall omnicanal és el futur del comerç al detall. Proporciona als clients una experiència fluida, consistent i integrada a tots els canals. Aquest enfocament ajuda a generar confiança i lleialtat a la marca, augmentar les vendes i els ingressos, i proporcionar als clients més opcions sobre com volen comprar. Els detallistes que adopten un enfocament omnicanal estan més ben posicionats per tenir èxit a l'entorn minorista competitiu d'avui.