La revolució de les tendències ha portat al màrqueting digital a limitis poc coneguts i intents arriscats per mantenir-se vigent en el mercat.
La inquietud per encapçalar les tendències es torna una preocupació generalitzada, és per això que aquí presentem una sèrie de novetats que emmarquessin la carrera del màrqueting digital aquest 2022.
Aquestes són les TOP 5 tendències del Màrqueting digital per a 2022:
1. SEO + Màrqueting de contingut
Aparèixer en el cercador de manera orgànica o per publicitat, ha d'estar acompanyada d'un bon màrqueting de contingut, i a més ser pensats i executats com a complementaris.
Hem d'assegurar-nos de crear contingut que captivi al client potencial, brindant informació rellevant i d'interès, ja sigui de manera escrita, gràfica o visual.
Ja no més material genèric!
Ara és fonamental generar vídeos, podcast, estudis de cas, webinars enfocat als requeriments i dubtes dels clients.
Coordinar les accions del SEO i el màrqueting de contingut serà la base d'una sèrie d'accions que millorarà la qualitat dels resultats mostrats cap als clients i cap a l'empresa.
2. Dades dures
Això d'avui és ser transparents.
La facilitat amb la qual comptem per a accedir a informació ha fet possible que les decisions dels clients es tornin cada vegada més informades.
La rellevància que tenen les dades estadístiques i les recerques que es reprenen per a escriure un article o realitzar una infografia es vanen de vigent i verídica per un temps prolongat
Ara és necessari comptar amb dades dures que siguin recol·lectats per i per a l'empresa, que siguin cada vegada més pròxims als clients.
Amb la imminent desaparició de cookies a tercers, cal pensar en mètodes per a recol·lectar, analitzar i sistematitzar informació dels potencials clients i dels clients actius.
Amb la finalitat d'assegurar la retenció de clients, mostrar-se atractiu per als potencials clients i posicionar-se en el mercat.
3. Interacció
Aquesta tendència continuarà posicionant-se amb alguns canvis.
La interacció també fa possible les relacions de confiança entre client i empresa.
La relació amb els clients ha de ser dinàmica i zero ortodoxes. Prova diferents mètodes d'interacció (principalment per xarxes socials) amb enquestes, transmissions en viu, webinar, caixa de preguntes, caixa d'opinions, potenciat amb algun ambaixador de la marca o influencer, serà clau per a continuar posicionant-se en el mercat.
4. Accessibilitat per a persones amb diversitat funcional.
És necessari brindar les eines adequades per a facilitar l'accés a persones que per molt de temps s'han mantingut al marge de l'ecosistema digital.
Ser incloent ha de ser una prioritat, el generar contingut i mantenir relació amb els clients no pot continuar limitat. Implementar comando de veu per a explorar el lloc o lector de text per a conèixer el contingut, mostren una opció per a donar pauta a noves maneres d'interactuar amb l'ecosistema digital.
5.Intel·ligència artificial
La intel·ligència artificial ha estat una innovació digital poc explorada i amb vista a abastos il·limitats.
Els chatbot han estat depassats pels seus limitants a resoldre FAQ´s, ara la intel·ligència artificial cerca col·locar-se com una opció per a ser intermediari entre l'empresa i el client.
Per mitjà de converses més orgàniques, que permetin al client resoldre dubtes, realitzar aclariments sense que existeixi una limitant de comunicació.
La implementació de la intel·ligència artificial a l'equip de treball suposa una bona experiència de l'usuari, major productivitat de l'equip de treball i la garantia d'un canal de confiança.
El 2022 ens convida a conèixer, innovar, experimentar, a deixar enrere els convencionalismes, els guions, l'esperat, és temps d'una reinvenció.
Enguany a més ens brinda l'oportunitat de preparar-nos per a un món sense cookies de tercers, per al qual hem d'estar preparats.