Un lloc web rep la visita d'un públic divers que requereix posar-se en contacte per a obtenir informació sobre costos, serveis, temps de lliurament, formes de pagament, etc.
Davant un univers tan ampli d'usuaris, ens trobem amb diverses preferències de mitjans de comunicació. Alguns es contacten via telefònica, uns altres prefereixen obrir el xat o enviar un correu electrònic, o bé, estan els que omplen el formulari de contacte i els que se senten més còmodes usant WhatsApp, però Com saber quin és el millor i quin beneficia més a la nostra empresa?
Segons un estudi realitzat per Bold Programari, almenys el 50% dels visitants d'un lloc web que ofereix productes i serveis prefereix utilitzar el xat per a resoldre els seus dubtes, i fins i tot, molts concreten la seva compra per aquest mitjà. En tant l'Informe SIE, va revelar que les trucades telefòniques van a la baixa juntament amb el correu electrònic. Aquests es troba en els últims llocs de preferència.
Per la seva part Scopen deixa al formulari de contacte amb el menor percentatge de participació, ja que afirma que el 21% de les vendes es concreta mitjançant d'ell.
Com podem veure, el xat és el mitjà de comunicació que més participació té a comparació de les altres tres eines. Seria un error rotund no explotar-lo al màxim i que millor manera de fer-ho que amb un chatbot.
Està eina, gràcies als avantatges que ofereix s'ha tornat tendència.
Els xats per si sols ofereixen més confiança a l'usuari i un servei més personalitzat, però no és una cosa que pugui estar disponible les 24 hores del dia ja que es necessita una persona darrere d'ell per a mantenir una conversa. Gràcies a l'eina revolucionària anomenada chatbot, deixa això en el passat.
Amb aquesta eina la resposta és més immediata i està disponible les 24 hores pels set dies de totes les setmanes.
És clar, que aquests avantatges no són les úniques, si vols endinsar-te més a elles i al tema del chatbot, visita: Com els chatbots revolucionen negocis?
Bé, conjuminat a l'anteriorment esmentat, tenim un altre mitjà de comunicació no menys important al xat i és WhatsApp. Ha obert les portes a un mitjà de contacte fàcil, ràpid, nou i pràctic que segons GMCS és utilitzat per almenys 61% dels usuaris per a realitzar compres en línia, mentre que aproximadament un 45% ho utilitza per a contractar serveis.
Tenim clar que les dades poden variar d'acord amb el gir de l'empresa, el públic objectiu i la zona geogràfica, causant que alguns canals tinguin millor resposta que uns altres. De manera que la nostra recomanació és disposar dels majors canals de comunicació possible per a brindar atenció a tota mena de clients i tenir una comunicació integral.
Fonts:
- Fundació Telefònica (2015) Informe SIE , Editorial Ariel, Espanya.
- Global Mobile Consumer Survey (2017) Hàbits dels consumidors a Mèxic , Deloitte, Mèxic.
- S / A (2015) Xat en viu per vendre més a la botiga , blog disponible a la xarxa.
- Scopen (2018) Customer Engagement CMR Scope , Primera edició, Espanya.